Jak uniknąć kontuzji na trampolinie?

2017-01-19 10:04:47
Jak uniknąć kontuzji na trampolinie?

Trampolina jest narzędziem służącym zarówno do zabawy, jak i do spalania tkanki tłuszczowej. Jeżeli chcesz czerpać przyjemność ze sportu, to jest to idealny sposób do tego, aby pokochać aktywność fizyczną! Jednak aby bezpiecznie na niej skakać, koniecznie zapoznaj się z zasadami jej użytkowania!

Odpowiedni ubiór to podstawa

W parkach trampolin wymagany jest odpowiedni strój, jednak jeżeli myślisz, że mając trampolinę w domu, ta zasada Ciebie nie dotyczy - jesteś w błędzie. Zapomnij o ubraniach, które posiadają ostre elementy i mogą zagrażać Twojemu bezpieczeństwu! To samo tyczy się biżuterii, kolczyków i innych dodatków - lepiej pozostawić je na ten czas w szafce. Najbardziej odpowiednim strojem będą legginsy, dresy, luźna koszulka i skarpetki wyposażone w ABS, dzięki którym będziesz miał przyczepność do trampoliny.

 

Znajomość podstawowych zasad bezpieczeństwa

W przypadku pierwszej wizyty w parku trampolin musisz zapoznać się z jego regulaminen. W recepcji (np. w Skokoloco) zawsze zostaje sprawdzone, czy każda osoba, chcąca wejść na główną arenę, zaakceptowała regulamin. Należy pamiętać, że brak podpisu przy akceptacji regulaminu jest równoznaczny z brakiem możliwości wejścia na główną arenę parku.

 

 

Rozgrzewka jako wstępny punkt treningu

Brak rozgrzewki nawet przed skakaniem na trampolinie może spowodować, że po pierwszych treningach nabawisz się kontuzji lub bólów z przetrenowania. Podczas ćwiczeń możesz nie czuć tego, jak bardzo trening obciąża twoje ciało - to bardzo często złudne poczucie. Wystarczy pięć minut podstawowych ćwiczeń, które znasz z lekcji WF-u, aby rozgrzać mięśnie! Pamiętaj tylko o tym, aby te ćwiczenia wykonywać starannie.

 

 

Przykładanie się do ćwiczeń

Nieprzykładanie się do wykonywanych ćwiczeń sprawia, że bardzo łatwo można nabawić się kontuzji, a dodatkowo nie będzie widać efektów, na które się pracuje. Nawet jedno złe postawienie nogi na trampolinie może spowodować poważne uszkodzenia lub złamania! Dlatego podczas ćwiczeń trzeba być uważnym, skupionym i, pamiętając o przepisach bezpieczeństwa, przestrzegać wszelkich zaleceń trenerów. Oni są od tego, aby pomóc każdemu osiągnąć perfekcję.

 

 

Odpoczynek po treningu

Regeneracja jest również istotną rzeczą, jeżeli chodzi o treningi. Należy pamiętać o tym, aby nie uprawiać zbyt intensywnych treningów dzień w dzień. To może prowadzić do nadwyrężenia każdej partii ciała! Jeżeli nie chcesz wypaść z rytmu treningowego, to należy co drugi dzień znaleźć dla siebie lżejszy trening. Dobrze jest również wprowadzić dietę składającą się z regeneracyjnych posiłków, które sprawią, że poczujesz przypływ energii i zapału do ćwiczeń! 

 

Tagi: