Jak wrócić do formy po ciąży?

2017-02-07 12:02:25
Jak wrócić do formy po ciąży?

Tego, że ciąża jest wydarzeniem trudnym dla organizmu kobiety, nikomu raczej tłumaczyć nie trzeba, nawet mężczyznom. Podczas ciąży w najlepszym wypadku przybieramy na wadze 12 – 15 kg, jednak w zdecydowanej większości przypadków tych kilogramów jest znacznie więcej.

Dodatkowo ciało, które z konieczności miało przerwę w ćwiczeniach, nie zawsze na wysiłek reaguje tak, jak byśmy tego chciały. Aktywności jednak nie należy unikać, przeciwnie – dzięki niej możemy szybko znów poczuć się atrakcyjne i pełne energii. Jak to zrobić?

 

Po porodzie

Ćwiczeń w żadnym wypadku nie należy zaczynać tuż po porodzie. Nasze mięśnie brzucha są jeszcze wówczas w nie najlepszym stanie i jeśli zanadto się pospieszymy, zrobimy sobie krzywdę. Po zwykłym porodzie zaleca się przynajmniej 4 tygodnie odpoczynku, po cesarskim cięciu 6, zanim jednak uznamy, że już czas wrócić do treningów, wybierzmy się do lekarza i zobaczmy, co będzie miał na ten temat do powiedzenia. Pamiętajmy, że zadbać musimy nie tylko o malucha, ale również o siebie.

 

Stopniowanie ćwiczeń

Na początku w żadnym wypadku nie powinnyśmy się forsować. Warto korzystać z zestawów ćwiczeń stworzonych specjalnie dla kobiet w ciąży przez specjalistów, choć również te należy stosować ostrożnie – jeśli coś nas podczas wykonywania jakiegoś ruchu boli, lepiej będzie zrezygnować z niego i zastąpić innym ćwiczeniem. Po jakimś czasie, np. po 2 tygodniach lub miesiącu, możemy spróbować ponownie. Intensywność pierwszych treningów powinna być taka, aby sprawiły nam one przyjemność, abyśmy poczuły, że krew w żyłach zaczęła krążyć szybciej, jednak nie powinnyśmy się zmuszać do kolejnych powtórzeń lub serii. Z czasem treningi można ostrożnie intensyfikować.

 

Spacery z dzieckiem

Aktywność fizyczna to jednak nie tylko sport jako taki, ale również spacery. Na rynku znajdziemy np. wózki głęboko spacerowe 2w1 (sprawdź ich możliwości na stronie: http://askot.pl/kategoria-produktu/wozki/gleboko-spacerowe-2w1/), które pozwalają szybkim ruchem zmienić siedzisko w gondolę i odwrotnie – dzięki takiemu wózkowi możemy przemierzać okolicę nawet, jeśli dziecko ma tendencje do zasypiania. Spacer jest dla młodej mamy doskonałym pomysłem – nie obciąża organizmu, a pozwala nieco się poruszać i odpocząć od siedzenia w domu.

 

Tagi: