Przegląd błędów popełnianych najczęściej podczas joggingu

2017-08-04 14:35:30
Przegląd błędów popełnianych najczęściej

Jogging jest czynnością, która pozytywnie wpływa nie tylko na nasze ciało, ale i na samopoczucie. Nie da się jednak ukryć, że wymaga od nas zarówno właściwej motywacji, jak i zaangażowania. Oczywiście, jogging ma sens jedynie wtedy, gdy wiemy, jak go uprawiać.

Jogging dla początkujących - typowe błędy 

Błędy, jakie zdarza się nam popełniać, wydają się zwykle mało istotne, nie można jednak nie zauważyć tego, że często są one w stanie sabotować nasze osiągnięcia. Warto więc najpierw je dobrze poznać, a potem zrobić wszystko, aby doprowadzić do ich wyeliminowania. Pierwszym krokiem wydaje się opanowanie prawidłowej techniki joggingu i trudno nie zgodzić się z osobami uważającymi, że już na tym etapie możemy mówić o połowie sukcesu.

Jogging - jak zacząć? Prawidłowe nawyki

Niestety wiele osób ma problem z prawidłowym ułożeniem rąk. Warto pamiętać o tym, że choć podczas biegu ramiona znajdują się na wysokości klatki piersiowej, nie jest to wcale takie ich ułożenie, które sprzyja efektywności treningu. Jeśli utrzymujemy je w ten sposób, nasz organizm musi wykonać bardziej wytężoną pracę, a my marnujemy energię, która przecież mogłaby zostać przez nas spożytkowana w inny, lepszy sposób. Jeśli zatem nie chcemy utrudniać sobie joggingu, starajmy się rozluźniać ramiona i utrzymywać je relatywnie nisko tak, aby wyznaczały one kąt 90 stopni. Raz na jakiś czas przyda się nam również ruch obrotowy, który pozwoli im na wypoczynek.

 

Jogging outfit - odpowiedni strój i niezbędne akcesoria

Podczas joggingu możemy cieszyć się z wielu zalet biegania. Jedną z najważniejszych jest ruch na świeżym powietrzu. Przed wyjściem z domu powinniśmy zaopatrzyć się w krem z filtrem. Bez względu na to, czy uprawiamy jogging w cieniu, czy na słońcu, nieustannie narażamy się na kontakt z promieniowaniem słonecznym. Kremy z filtrem chronią nas przed jego negatywnymi skutkami, a tym samym sprawiają, że również w przyszłości możemy liczyć na to, że będziemy okazami zdrowia. Równie ważne jest odpowiednie nawodnienie. Okazuje się przy tym, że nawet ta pozornie oczywista kwestia może być kontrowersyjna.

 

Jogging a bieganie

Kolejną istotna kwestią jest odpowiedni strój, który nie będzie krępował ruchów i uchroni nas od oparzeń. Niektórzy specjaliści od joggingu mówią wprost o tym, że obawiają się kolki, a przecież tak dynamiczny ruch jak ten, na jaki się decydują, może prowadzić do odwodnienia. Odwodnienie w końcu daje o sobie znać, a w skrajnych przypadkach może być zagrożeniem już nie tylko dla zdrowia, ale również życia.

Musimy sobie także wyjaśnić podstawową kwestię, jaką jest rozróżnienie na jogging i bieganie. Są to dwa zupełnie inne rodzaje aktywności (jogging jest zdecydowanie bardziej rekreacyjny). Uprawiając więc amatorski jogging, nie powinniśmy próbować osiągać czasów odpowiednich  dla biegaczy, a raczej nastawić się na troskę o zdrowie i przyjemne spędzanie czasu na świeżym powietrzu.

Orbitrek - jak ćwiczyć ?

Jogging - efekty, wszystko wedle rozsądku

Organizm informuje nas na wiele sposobów o tym, że nie czuje się komfortowo z taką formą aktywności, jaką mu w danym momencie proponujemy. Niestety joggerzy często nie przywiązują wagi do tego rodzaju sygnałów. Uważają, że organizm jest po prostu zmęczony. Jeśli zastanawiamy się nad tym, jak poprawić efektywność biegania i czerpać z niego jeszcze więcej korzyści niż dotychczas, musimy mieć na uwadze to, że koncentracja jedynie na joggingu wcale nie jest najlepszym rozwiązaniem. Oczywiście może się wydawać, że treningi polegają przede wszystkim na wydłużaniu czasu, jaki spędzamy podczas joggingu, okazuje się jednak, że postrzeganie ich w ten sposób jest niewłaściwe i szkodliwe.

Osoby uprawiające jogging muszą dbać o to, aby rozwijać wszystkie partie mięśni. Nie bez znaczenia wydaje się i to, że poszczególne partie powinny rozwijać się równomiernie - trening będzie wtedy bardziej wydajny, a poza tym ustrzeże nas to przed kontuzjami nie bez przyczyny uważanymi za zmorę wszystkich tych osób, które decydują się na jogging.

Chcesz dowiedzieć się więcej na temat joggingu, a także innych form biegania? Przeczytaj artykuł http://sportowyszal.pl/bieznia-co-daje-jak-cwiczyc-i-jak-wybrac-najlepsza_xntv.a i sprawdź, jak można równie efektywnie ćwiczyć w domu, gdy pogoda nie pozwala na więcej.

 

Tagi: