Fitness - sport dla każdego

2017-09-12 11:25:09
Fitness - sport dla każdego

Fitness to nie tylko dbanie o sylwetkę, ale przede wszystkim prowadzenie zdrowego stylu życia. Chodzi tu głównie o wykonywanie różnych ćwiczeń ruchowych. Poznajmy kilka zasad i korzyści płynących z uprawiania tego sportu.

Potocznie fitness kojarzy się wyłącznie z aerobikiem (dynamicznymi ćwiczeniami przy muzyce). Ale tak naprawdę pojęcie to odnosi się do zdrowego trybu życia, „bycia w formie”, podtrzymywania sprawności ciała i umysłu. Usprawnienie organizmu wiąże się nie tylko z aktywnością fizyczną, ale też z odpowiednią dietą i należytym wypoczynkiem. Na fitness składają się rozmaite formy ruchu – każdy powinien znaleźć ćwiczenia spełniające jego oczekiwania i sprawiające mu największą przyjemność. Regularny trening poprawia samopoczucie i przyczynia się do utraty zbędnych kilogramów. To tylko niektóre z pozytywnych skutków uprawiania tego popularnego sportu.

 

Fitness wzmacnia układ krwionośny i oddechowy

Ćwiczenia zwiększają wydolność serca, wpływają na rozmiar i liczbę naczyń krwionośnych, znacznie usprawniają transport krwi. Fitness wspomaga krążenie i reguluje ciśnienie. Dobrze natleniona krew oczyszcza układ krwionośny ze złogów tłuszczowych. Podczas wysiłku fizycznego płuca pracują ciężej, by sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu na tlen. Dlatego po pewnym czasie oddychanie staje się łatwiejsze zarówno w trakcie ćwiczeń, jak i w czasie odpoczynku.

 

Zwiększona siła i wytrzymałość mięśni

Fitness pozwala utrzymać mięśnie w dobrej kondycji. W rezultacie można dłużej wykonywać niektóre aktywności. Noszenie ciężkich toreb z zakupami przestanie być problemem.

 

Usprawnione ruchy jelit i poprawa elastyczności stawów

Ćwiczenia pozytywnie wpływają na perystaltykę jelit, dlatego że na pracę tych narządów przekładają się ruchy okolicznych mięśni. Przyspieszają proces przemiany materii. Fitness zwiększy też zakres ruchów i elastyczność stawów.

 

Lepsze samopoczucie

Podczas treningu organizm wydziela endorfiny, czyli hormony szczęścia. Dzięki nim poczujemy się zadowoleni i mniej zestresowani. Wzrośnie także nasza pewność siebie. Staniemy się bardziej otwarci na kontakty z innymi ludźmi. Lepsza samoocena przełoży się na osiąganie sukcesów i wytrwałość w dążeniu do realizacji postawionych sobie celów.

 

Różnorodność

Każdy może dobrać ćwiczenia odpowiednie dla siebie. Należy wziąć pod uwagę swoje indywidualne preferencje, usposobienie, stopień sprawności fizycznej oraz oczekiwane rezultaty. Pilates sprawdzi się w przypadku osób pragnących wzmocnić mięśnie pleców oraz tych, które poszukują spokoju i relaksu. Poleca się go bez względu na wiek, kondycję i możliwości ciała. Z kolei aerobik najlepiej sprawdza się u osób lubiących zdrowy wysiłek i tryskających energią. Dynamiczne ćwiczenia dotlenią organizm i skutecznie spalą tłuszcz. Zumba to propozycja dla miłośników tańca, dobrej zabawy i latynoskich rytmów. Trening circuit wzmocni wszystkie grupy mięśni i szybko zredukuje nadmiar tkanki tłuszczowej. Bez względu na oczekiwania i osobowość, wszyscy znajdą aktywność najlepiej dopasowaną do swoich potrzeb.

Ćwiczenia fitness znakomicie modelują sylwetkę i poprawiają zdrowie. Wpływają nie tylko na ciało, ale i na psychikę. Intensywny trening redukuje stres i pozwala zapomnieć o szarej rzeczywistości. 

Dowiedz się więcej na Sylwetka24.pl.

 

Tagi: