Fitness – jak ćwiczyć bez wychodzenia z domu?

2015-08-03 10:08:33
Fitness – jak ćwiczyć bez wychodzenia z

Zapanowała moda na zdrowe odżywianie oraz uprawianie sportów. Kobiety w walce o piękną sylwetkę często wybierają fitness. Jak ćwiczyć w domu?

 CZYM JEST FITNESS?

Pod tym terminem kryje się rodzaj gimnastyki rekreacyjnej. Ćwiczenia fitness nie tylko wpływają na nasze ciało – wysmuklając je i ładnie rzeźbiąc mięśnie – lecz także poprawiają samopoczucie, odprężają, relaksują, wpływają na zdrowie psychiczne i sprawność umysłu.

Ćwiczenia fizyczne oddziałują również na kondycję organizmu, zmniejszając ryzyko wystąpienia cukrzycy, chorób serca, układu krwionośnego i osteoporozy oraz zapobiegając powstaniu różnych odmian nowotworów.

 

FITNESS W DOMU

W dzisiejszym zabieganym świecie nie zawsze mamy czas uczęszczać na profesjonalne treningi. Jesteśmy wtedy zobowiązani pojawić się na zajęciach o określonej godzinie, co wiąże się z koniecznością podróży na miejsce i powrotu z niego. Czasem więc opuszczamy trening – ze zmęczenia, albo po prostu z braku czasu. Możemy jednak ćwiczyć w domu!

Jak to robić? Możemy posłużyć się filmikami z ćwiczeniami, jakie znajdziemy w internecie lub po prostu ułożyć sobie plan ćwiczeń na kolejne dni. Ważna jest systematyczność – na ćwiczenia w domu nie powinno być już żadnych wymówek! W końcu i tak oszczędzamy czas oraz pieniądze.

 

Jakie ćwiczenia można wykonywać?

1. Najlepiej zacząć od ćwiczeń rozciągających na wszystkie partie ciała. Skupmy się najmocniej na rękach i nogach, gdzie jest wiele typów mięśni. Tak przygotowani do ćwiczeń, zmniejszymy ryzyko wystąpienia bolesnych zakwasów.

2. Zastanówmy się, czy naszym celem jest ogólne polepszenie kondycji, czy też chcemy popracować nad konkretnymi partiami ciała – wówczas to na nich powinniśmy się szczególnie skupić. Oto przykładowe ćwiczenia:

- BRZUCH: najlepszym treningiem na wzmocnienie brzucha jest "Szóstka Weidera". Ćwiczenia powinny trwać 25 minut i muszą następować bezpośrednio po sobie – cała szóstka jedno po drugim i od nowa.

- POŚLADKI: by je ładnie wyrzeźbić, wykonujmy tradycyjne przysiady lub przysiady na jednej nodze. Leżąc na plecach z ugiętymi kolanami, unośmy biodra do góry i napnijmy mięśnie pośladków (wytrzymajmy tak 5 sekund i ćwiczenie powtórzmy 15 razy w trakcie 1 serii, a docelowo wykonajmy od 5 do 10 serii), a następnie przewróćmy się na brzuch i leżąc płasko z rękami pod brodą, unośmy wyprostowane nogi, starając się utrzymać je w górze przez 5 sekund (wykonajmy od 5 do 10 serii, po 15 ćwiczeń w każdej).

- BIUST: by biust był jędrny, należy wzmocnić mięśnie – wykonujmy pompki dla kobiet, ułóżmy dłonie jak do modlitwy i z całej siły napierajmy na nie wzajemnie (powtórzmy ćwiczenie 30 razy), wykonujmy tak zwane "motylki" oraz wykorzystujmy hantle do ćwiczeń.

- ZGRABNE NOGI: wykonujmy przysiady, nożyce, półnożyce, wykroki, wspięcia na palce i wymachy (najlepiej z odważnikami).

- RĘCE: do ćwiczenia mięśni rąk najlepiej używać hantli, wykonywać pompki (męskie i damskie) oraz unosić napięte ramiona (skierowane wnętrzem dłoni ku górze i palcami w stronę szyi) w seriach po 10 razy, jak gdybyśmy pokonywali olbrzymi opór.

 

Tagi: