Zabawa i trening w jednym – jak piłka do fitnessu wpływa na naszą sprawność?

2018-05-07 17:44:20
Zabawa i trening w jednym – jak piłka do

Piłka do fitnessu ma wiele zastosowań treningowych i jest jednym z tych sprzętów, które naprawdę warto mieć w domu. Z nią pozbędziesz się bólu, poprawisz kondycję stawów, a nawet schudniesz.

Trening z piłką gimnastyczną, zwaną też fitball lub swiss ball, to jedna z najbardziej odprężających, by nie powiedzieć rozrywkowych form aktywności fizycznej. Regularna zabawa z piłką ma jednak nie tylko cudowny wpływ na nasze samopoczucie. Jak ćwiczenia na piłce mogą przyczynić się do wzmocnienia kondycji ciała?

 

Piłka wszechstronna

Piłki gimnastyczne służą do wykonywania niewyczerpujących, ale bardzo pożytecznych rodzajów ćwiczeń. Zacznijmy od tego, że ćwiczyć może na nich każdy – zarówno ci zaprawieni w sporcie, jak i osoby starsze, mało aktywne, kobiety w ciąży czy pacjenci z urazami.

Piłka gimnastyczna może zaangażować do pracy wszystkie partie mięśni. O wiele skuteczniej niż ćwiczenia na płaskiej powierzchni aktywizuje mięśnie gładkie, gdyż trudniej utrzymać na niej równowagę. Ma to ogromne znaczenie dla kręgosłupa – silne mięśnie gładkie pomagają nam w trzymaniu pleców prosto i zmniejszają ryzyko rozwoju wad postawy.

Jako przyrząd do treningu fitness, piłka gimnastyczna służy także rozwojowi mięśni brzucha, klatki piersiowej, ud oraz ramion. Właściwie użyta pomaga nawet spalać tkankę tłuszczową. Przede wszystkim jednak wzmacnia mięśnie, zmniejsza napięcie nerwowe oraz poprawia funkcjonowanie narządów wewnętrznych.

 

Swiss ball dla poprawy stanu zdrowia

Piłka fitball została wymyślona w ubiegłym wieku przez szwajcarskich fizjoterapeutów. Zanim na dobre zadomowiła się w klubach fitness służyła więc obolałym ciałom pacjentów w gabinetach rehabilitacyjnych. Nadal zresztą stanowi ich obowiązkowe wyposażenie. Piłka jako narzędzie fizjoterapeutyczne przydaje się w szczególności do odciążania karku i kręgosłupa. Pozwala także na poprawę ruchomości i sprawności stawów bez obciążania ich. Ćwiczenia z piłką mają zbawienny wpływ na kondycję pleców. Polecane są także kobietom w ciąży, które często narzekają na ich ból. Pomagają poza tym trenować mięśnie dna miednicy i w ten sposób przygotować ciało do porodu.

 

 

Tagi: