Brzuszki to nie wszystko, czyli jak prawidłowo trenować brzuch

2018-05-11 02:13:04
Brzuszki to nie wszystko, czyli jak

Często to właśnie od brzucha zaczyna się nasza przygoda z siłownią i fitnessem. W końcu nic tak nie mobilizuje do ćwiczeń, jak widok własnego, odbiegającego od ideału brzucha. Problem w tym, że nie każdy wie, jak wytrenować tę część ciała.

Płaski brzuch – jaki trening wybrać?

Oponka czy nieładnie odstające „boczki” nie znikną w wyniku katowania brzucha monotonnymi ćwiczeniami. Jeśli chcemy pozbyć się tłuszczu z brzucha, musimy pozbyć się tłuszczu z całego ciała. A to wymaga od nas podjęcia bardziej rozbudowanego i wszechstronnego treningu. Jeśli więc nie chcesz, aby w obrębie Twojego brzucha zalegał tłuszczyk, zadbaj o formę jako taką. Pamiętaj, że tkanka tłuszczowa najefektywniej spala się podczas treningów kardio. Marzenia o płaskim brzuchu zacznij zatem realizować od biegania, pływania czy jazdy na rowerze. W miarę możliwości ćwicz kardio dwa lub trzy razy w tygodniu, a dodatkowe dwa dni poświęć na trening siłowy. Ten rodzaj treningu doskonale przyśpiesza metabolizm i spalanie tłuszczu oraz buduje masę mięśniową.

Gdy już pozbędziesz się tkanki tłuszczowej z brzucha, nadejdzie pora na utrwalanie efektu i budowę mięśni. Nie musisz od razu pretendować do roli posiadacza/posiadaczki sześciopaku, ale silne mięśnie brzucha to nie tylko ładny efekt. Mocny brzuch stanowi także solidną podporę dla tułowia i pleców. Jak ćwiczyć brzuch? Brzuszki to niejedyny sposób. Mięśni brzucha nabywamy również podczas podciągania się na drążku czy trenowaniu planka. Pamiętaj, że pojedynczy plank powinien trwać nawet do 60 sekund, a jakiekolwiek ćwiczenia na brzuch należy wykonywać w seriach 8-12 powtórzeń.

Trening brzucha należy do najtrudniejszych i najbardziej wymagających elementów treningowych. Dlatego powinien być wykonywany na początku ćwiczeń. Tymczasem wiele osób zabiera się za brzuszki już po treningu, gdy nie ma na nie wystarczająco dużo siły i zapasów energetycznych. Wtedy bardzo łatwo o błędy, np. niedokładne wykonanie ćwiczenia lub za małą liczbę powtórzeń.

 

Brzuch to za mało

Mięśnie brzucha stanowią niewielką część wszystkich naszych mięśni, więc nie sposób w całości poświęcać im trening. Zacznij od ćwiczeń na brzuch, a później przejdź do innego typu wysiłku. Pamiętaj jednak, aby w trakcie ich wykonywania brzuch nie był bezwładny, lecz ciągle napięty. Co jakiś czas zmieniaj plan treningowy – ciało musi otrzymywać nowe bodźce, a my nie powinniśmy się nudzić. Doskonale na brzuch wpływa trening tabata – przeprowadź go raz w tygodniu, a poczujesz jak powinny pracować mięśnie brzucha.

 

 

Tagi: