Najczęstsze błędy początkujących kulturystów

2015-08-03 10:08:33
Najczęstsze błędy początkujących

Perfekcja jest czymś, co przychodzi wraz z doświadczeniem. Każdy, kto zaczyna swoja przygodę z kulturystyką popełnia zwykle szereg podstawowych błędów. Jakich?

 WIEDZA TO PODSTAWA

Pierwszym i podstawowym grzechem początkującego kulturysty jest brak rzetelnej wiedzy. To, że trenujemy pod okiem fachowca nie oznacza wcale, że nie powinniśmy sami się doszkalać. W ten sposób zdobywamy coś więcej niż tylko same mięśnie – wiedzę, która pozwoli nam właściwie dbać o ciało. Początkujący kulturyści myślą, że przeczytawszy kilka artykułów są już przygotowani do rozpoczęcia ciekawej przygody z kulturystyką – to błąd! Powinniśmy doszkalać się na każdym etapie, by posiąść wiedzę o właściwej diecie i sposobach treningu. Trener nie przekaże nam wszystkiego – część informacji należy zdobyć samodzielnie, by uniknąć dalszych błędów.

 

5 BŁĘDÓW POCZĄTKUJĄCEGO KULTURYSTY

Większość początkujących kulturystów ma problem z niecierpliwością, niedokładnością, niesystematycznością, niepotrzebną suplementacją oraz nadmiernym przywiązywaniem wagi do ilości posiadanych kilogramów.

- NIECIERPLIWOŚĆ. Każdy chciałby osiągnąć efekty w bardzo krótkim czasie, jednak ich pojawienie się musi nieco potrwać. Dlatego cierpliwość i motywacja do działania powinny towarzyszyć każdemu – przede wszystkim na początku, gdy najdłużej trzeba czekać na pozytywne skutki diety i treningu. Droga na skróty może być bardzo niezdrowa dla organizmu. Postępujmy zgodnie z poleceniami trenera i wytrwale czekajmy na efekt, zamiast myśleć, że w tydzień staniemy się umięśnionym kulturystą!

- NIEDOKŁADNOŚĆ. Wykonywanie ćwiczeń byle jak na pewno daleko nas nie zaprowadzi – istotna jest dokładność i postępowanie zgodnie z poleceniami. Wszystkie ruchy trzeba wykonywać w pełnym zakresie i ściśle trzymać się ustalonej diety. Inaczej sami wydłużamy czas oczekiwania na rezultaty!

- NIESYSTEMATYCZNOŚĆ. Treningi powinny stać się nieodłączną częścią naszego tygodnia. I nie powinno być tutaj żadnych wymówek – traktujmy je jak coś, co po prostu trzeba zrobić. Początkujący kulturyści często mają tendencję do niezbyt ścisłego trzymania się diety albo wyciskania z siebie siódmych potów na jednym treningu, by w ogóle nie przyjść na następny. To błąd! W taki sposób niewiele się osiągnie.

- NIEPOTRZEBNA SUPLEMENTACJA. Początkującym kulturystom, spragnionym natychmiastowych efektów, ciężko jest uwierzyć, że faszerowanie się dodatkowymi suplementami diety nie jest konieczne. Suplementy diety pomogą, owszem – ale nie można ich stosować w nadmiarze, bo bardzo szkodzi to zdrowiu!.

- NADMIERNE SKUPIENIE NA WADZE CIAŁA. Waga może stać w miejscu nie dlatego, że treningi i dieta nie przynoszą żadnych rezultatów, lecz dlatego, że spadkowi tkanki tłuszczowej towarzysz przyrost mięśni, które są o 30% cięższe niż tłuszcz. Nie można się zatem kierować wagą, a zmianami np. w obwodzie ramion czy ud.

 

 

Tagi: